👈 فروشگاه فایل 👉

کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان

ارتباط با ما

برچسب ها: کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان ,کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان,دانلود کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان ,کنش,پژوهی,تأثير,الگوهاي,تدريس,معلم,بر,يادگيري,دانش‌آموزان,پژوهی,تأ,,,

... دانلود ...

کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏ کنش پژوهی

‏موضوع :

‏ت‏أثير ‏الگوهاي تدريس ‏معلم‏ بر يادگيري دانش‏‌‏آموزان

‏ ‏مقدمه

‏دنياي امروز دنيايي است با ابعاد و ويژگيهاي مختلف و گوناگون كه ماهيت اين ابعاد نحوه زندگي را در جوامع و كشورهاي مختلف روشن مي‏‌‏نمايد. براي زيستن در اين جهان پارامترها و فاتورهاي بسياري وجود دارد كه در صورت آگاهي از روش صحيح برخورد با اين عوامل و استفاده از اين روشها مي‏‌‏توان به بهترين نحو زيست به جر‏أت مي‏‌‏توان يكي از مهمترين مواردي كه از ابتداي خلقت تاكنون بشر يا آن برخورد داشته و سعي در بهبود آن همواره در نظرش بوده را آموزش و پرورش يا تعليم و تربيت دانست‏. ‏با ‏مراجعه به قرآن كريم درمي‏‌‏يابيم كه حتي قبل از اينكه انسان پاي به عالم خاكي بگذارد نيز در حال آموزش بوده است. ‏«‏خداوند به آدم (ع) علم اسرار آفرينش را آموخت تا از اسرار معنوي و مادي جهان آگاهي يابد.‏»‏ ‏1‏- ناصر مكارم شيرازي ، تفسير نمونه ، جلد 1 ، انتشارات دارالكتب الاسلاميه ، چاپ هفتم ، مهر ماه 1361 ، ص 121.

‏ اين آيه م‏ؤيد چند نكته اساس و مهم مي‏‌‏باشد كه به اين شرح مي‏‌‏باشد.

‏الف ) اهميت آموزش و پرورش در زندگي.

‏ب ) اينكه اولين آموزگار انسان خداوند متعال مي‏‌‏باشد.

‏ج) اينكه اولين دانش‏‌‏آموز حضرت آدم بوده است.

‏بايد اين مسئله را دانست كه براي دستيابي به آموزش بهتر و مفيدتر نياز به آگاهي و استفاده از مواردي مي‏‌‏باشد كه مهمترين آن‏‌‏ها شيوه تدريس معلم در كلاس درس مي‏‌‏باشد. با نگاهي به گذشته متوجه مي‏‌‏شويم كه در هر عصر و دوره‏‌‏اي با توجه به تعداد شاگردان ، موضوع درس و شخص مدرس شيوه‏‌‏ها متفاوت بود و با گذشت زمان و نحوه تحقيقات مختلف بر تنوع و تعداد اين شيوه‏‌‏ها افزوده شده است. و بايستي اذعات داشت كه هدف از پيدايش و استفاده از اين شيوه‏‌‏ها يادگيري و فهم هر چه بيشتر مطالب و موضوعات درسي و در نهايت رشد همه جانبه دانش‏‌‏آموز مي‏‌‏باشد، بديهي است كه هر آموزگاري در كلاس درس از روش يا روشهايي استفاده مي‏‌‏نمايد كه اين روشها با توجه به عواملي از قبيل ماهيت و محتواي درس ، سن و سال دانش‏‌‏آموز ، علاقمندي وي به مطلب آموزشي و ... مي‏‌‏تواند در رشد همه جانبه فراگيران مفيد و يا بي‏‌‏بهره واقع شوند پس در تعيين و استفاده از اين روشها هم بايستي دقت و اهتمام لازم را بعمل آورده، و اينكه كداميك از روشها مفيدـر مي‏‌‏باشد را تشخيص دهد.

‏امروزه در شناساندن روشهاي مناسب آموزش و پرورش تحقيقات فراواني صورت گرفته است. دفتر بين‏‌‏المللي تعليم و تربيت وابسته به يونسكو تعداد بيش از ‏300‏ روش تدريس شناخته شده را ذكر مي‏‌‏نمايد.‏2‏- محمدرضا ، بهرنگي ، مديريت آموزشي ، آموزشگاهي ، چاپ گلچين ، زمستان 71 ص 21 ‏ 2-D-MC Gregor

‏زمينه

‏امروزه در اكثر كشورهاي جهان آموزش از جايگاه خاصي برخوردار است و همه كشورهاي كم و بيش در صدد اجراي هر چه بيشتر، بهتر و مفيدتر آن مي‏‌‏باشند. بايد اين نكته را متذكر شد كه در حال حاضر بسياري از كشوهاي دنيا از روشهاي آموزشي سنتي بهره مي

‏‌‏گيرند و پايبند اين نوع آموزش مي‏‌‏باشند. اما لازم به ذكر است كه شيوه‏‌‏هاي آموزش سنتي داراي نارساييهايي به شرح ذيل مي‏‌‏باشند:

‏روشهاي آموزش سنتي دانش‏‌‏آموز را منفعل و وابسته بار مي‏‌‏آورد . او سرگذشت علم را مي‏‌‏خواند، نه خود علم را.

‏روشهاي آموزش سنتي منكر فراهم كردن فرصتهاي كافي براي درگير شدن با داده‏‌‏ها، نظريه‏‌‏پردازي ، امتحان فرضيه‏‌‏ها و كاربرد روش علمي در عمل است.

‏در آموزش سنتي ، معلم در صدد است تا مفاهيم و مطالب آموختني را به فراگير، به روش كلامي يا نشان دادن و ارائه يك مطلب خواندني واضح و سرراست ، منتقل كند.

‏اما آموزش پيشرو و مواد آموزشي پيشرفته كه در كشورهاي توسعه يافته و در حال گسترش هستند به روشهاي انديشيدن و راه و رسم يادگيري خيلي بيش از مطالب آموختني توجه مي‏‌‏كنند.

‏مهارت در طبقه‏‌‏بندي يافته‏‌‏ها، داده‏‌‏پردازي، نظريه‏‌‏پردازي و جستجوي راهي براي آزمودن و بازبيني نظريه‏‌‏هاي ارائه شده ، حتي اگر همراه با فعاليت مستقيم آزمايشگاهي نباشد، از اهميت فراواني برخوردار است. هدف از اينگونه فرايندهاي شناختي ، تنها اين نيست كه آگاهيهاي درست را براي مصرف فراگيران بوجود آورند، بلكه هدف پرورش افرادي كاوشگر، تحليل‏‌‏گر و نوآور است.‏1‏- مجله رشد آموزش شيمي ، سال دهم ، پاييز 1372، شماره مسلسل 37، ص 4.

‏عوامل م‏ؤثر در آموزش را مي‏‌‏توان به ترتيب زير نام برد :

تحقیق استرس تحقیق آمیب پاورپوینت روش های فعال یاددهی ویادگیری پیشینه ومبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) پاورپوینت در مورد شبكه‌هاي كامپيوتري