👈 فروشگاه فایل 👉

کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان

ارتباط با ما

برچسب ها: کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان ,کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان,دانلود کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان ,کنش,پژوهی,تأثير,الگوهاي,تدريس,معلم,بر,يادگيري,دانش‌آموزان,پژوهی,تأ,,,

... دانلود ...

کنش پژوهی تأثير الگوهاي تدريس معلم بر يادگيري دانش‌آموزان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏ کنش پژوهی

‏موضوع :

‏ت‏أثير ‏الگوهاي تدريس ‏معلم‏ بر يادگيري دانش‏‌‏آموزان

‏ ‏مقدمه

‏دنياي امروز دنيايي است با ابعاد و ويژگيهاي مختلف و گوناگون كه ماهيت اين ابعاد نحوه زندگي را در جوامع و كشورهاي مختلف روشن مي‏‌‏نمايد. براي زيستن در اين جهان پارامترها و فاتورهاي بسياري وجود دارد كه در صورت آگاهي از روش صحيح برخورد با اين عوامل و استفاده از اين روشها مي‏‌‏توان به بهترين نحو زيست به جر‏أت مي‏‌‏توان يكي از مهمترين مواردي كه از ابتداي خلقت تاكنون بشر يا آن برخورد داشته و سعي در بهبود آن همواره در نظرش بوده را آموزش و پرورش يا تعليم و تربيت دانست‏. ‏با ‏مراجعه به قرآن كريم درمي‏‌‏يابيم كه حتي قبل از اينكه انسان پاي به عالم خاكي بگذارد نيز در حال آموزش بوده است. ‏«‏خداوند به آدم (ع) علم اسرار آفرينش را آموخت تا از اسرار معنوي و مادي جهان آگاهي يابد.‏»‏ ‏1‏- ناصر مكارم شيرازي ، تفسير نمونه ، جلد 1 ، انتشارات دارالكتب الاسلاميه ، چاپ هفتم ، مهر ماه 1361 ، ص 121.

‏ اين آيه م‏ؤيد چند نكته اساس و مهم مي‏‌‏باشد كه به اين شرح مي‏‌‏باشد.

‏الف ) اهميت آموزش و پرورش در زندگي.

‏ب ) اينكه اولين آموزگار انسان خداوند متعال مي‏‌‏باشد.

‏ج) اينكه اولين دانش‏‌‏آموز حضرت آدم بوده است.

‏بايد اين مسئله را دانست كه براي دستيابي به آموزش بهتر و مفيدتر نياز به آگاهي و استفاده از مواردي مي‏‌‏باشد كه مهمترين آن‏‌‏ها شيوه تدريس معلم در كلاس درس مي‏‌‏باشد. با نگاهي به گذشته متوجه مي‏‌‏شويم كه در هر عصر و دوره‏‌‏اي با توجه به تعداد شاگردان ، موضوع درس و شخص مدرس شيوه‏‌‏ها متفاوت بود و با گذشت زمان و نحوه تحقيقات مختلف بر تنوع و تعداد اين شيوه‏‌‏ها افزوده شده است. و بايستي اذعات داشت كه هدف از پيدايش و استفاده از اين شيوه‏‌‏ها يادگيري و فهم هر چه بيشتر مطالب و موضوعات درسي و در نهايت رشد همه جانبه دانش‏‌‏آموز مي‏‌‏باشد، بديهي است كه هر آموزگاري در كلاس درس از روش يا روشهايي استفاده مي‏‌‏نمايد كه اين روشها با توجه به عواملي از قبيل ماهيت و محتواي درس ، سن و سال دانش‏‌‏آموز ، علاقمندي وي به مطلب آموزشي و ... مي‏‌‏تواند در رشد همه جانبه فراگيران مفيد و يا بي‏‌‏بهره واقع شوند پس در تعيين و استفاده از اين روشها هم بايستي دقت و اهتمام لازم را بعمل آورده، و اينكه كداميك از روشها مفيدـر مي‏‌‏باشد را تشخيص دهد.

‏امروزه در شناساندن روشهاي مناسب آموزش و پرورش تحقيقات فراواني صورت گرفته است. دفتر بين‏‌‏المللي تعليم و تربيت وابسته به يونسكو تعداد بيش از ‏300‏ روش تدريس شناخته شده را ذكر مي‏‌‏نمايد.‏2‏- محمدرضا ، بهرنگي ، مديريت آموزشي ، آموزشگاهي ، چاپ گلچين ، زمستان 71 ص 21 ‏ 2-D-MC Gregor

‏زمينه

‏امروزه در اكثر كشورهاي جهان آموزش از جايگاه خاصي برخوردار است و همه كشورهاي كم و بيش در صدد اجراي هر چه بيشتر، بهتر و مفيدتر آن مي‏‌‏باشند. بايد اين نكته را متذكر شد كه در حال حاضر بسياري از كشوهاي دنيا از روشهاي آموزشي سنتي بهره مي

‏‌‏گيرند و پايبند اين نوع آموزش مي‏‌‏باشند. اما لازم به ذكر است كه شيوه‏‌‏هاي آموزش سنتي داراي نارساييهايي به شرح ذيل مي‏‌‏باشند:

‏روشهاي آموزش سنتي دانش‏‌‏آموز را منفعل و وابسته بار مي‏‌‏آورد . او سرگذشت علم را مي‏‌‏خواند، نه خود علم را.

‏روشهاي آموزش سنتي منكر فراهم كردن فرصتهاي كافي براي درگير شدن با داده‏‌‏ها، نظريه‏‌‏پردازي ، امتحان فرضيه‏‌‏ها و كاربرد روش علمي در عمل است.

‏در آموزش سنتي ، معلم در صدد است تا مفاهيم و مطالب آموختني را به فراگير، به روش كلامي يا نشان دادن و ارائه يك مطلب خواندني واضح و سرراست ، منتقل كند.

‏اما آموزش پيشرو و مواد آموزشي پيشرفته كه در كشورهاي توسعه يافته و در حال گسترش هستند به روشهاي انديشيدن و راه و رسم يادگيري خيلي بيش از مطالب آموختني توجه مي‏‌‏كنند.

‏مهارت در طبقه‏‌‏بندي يافته‏‌‏ها، داده‏‌‏پردازي، نظريه‏‌‏پردازي و جستجوي راهي براي آزمودن و بازبيني نظريه‏‌‏هاي ارائه شده ، حتي اگر همراه با فعاليت مستقيم آزمايشگاهي نباشد، از اهميت فراواني برخوردار است. هدف از اينگونه فرايندهاي شناختي ، تنها اين نيست كه آگاهيهاي درست را براي مصرف فراگيران بوجود آورند، بلكه هدف پرورش افرادي كاوشگر، تحليل‏‌‏گر و نوآور است.‏1‏- مجله رشد آموزش شيمي ، سال دهم ، پاييز 1372، شماره مسلسل 37، ص 4.

‏عوامل م‏ؤثر در آموزش را مي‏‌‏توان به ترتيب زير نام برد :

پاورپوینت در مورد آشنايي با ضوابط خدمات پس از فروش پاورپوینت در مورد Acute Renal Failure پاورپوینت فرآیند تکمیل فرم ارزیابی تحقیق گردشگری، اکسیر اقتصاد نیست پاورپوینت عنوان رويكرد مديريت تكنولوژي فرايند رنگ